Tax Consultant

januari 27th, 2022 Posted by 0 thoughts on “Tax Consultant”

Crowe is een wereldwijd netwerk van advieskantoren die gespecialiseerd zijn in accountancy, tax en advisory. Momenteel is het het 9e grootste netwerk, met kantoren in 130 landen en meer dan 42 000 medewerkers.   

In België kan je bij Crowe Spark terecht op vier locaties (Antwerpen, Mechelen, Bornem en Brussel) waar een 70-tal medewerkers klaar staan voor onze klanten.   

Momenteel willen we ons team versterken met een Tax Consultant.   

Waarom bij ons komen werken als Tax Consultant?  

  • Je blijft bij ons niet op je honger zitten, elke dag is een dag waarop je iets kan bijleren. Wij geloven namelijk in ‘life long learning’!  
  • Het is aan jou om je pad uit te zoeken. Of je nu graag de adviseur bent van de lokale supermarkt of van een hightech multinational, het kan beide bij ons! In je rol zal je steeds volledig up-to-date zijn met de meest recente ontwikkelingen.  
  • ‘Goedemorgen!’ en ‘Tot morgen!’, dat horen we hier elke dag in ons team waar communiceren key is. We vinden het super belangrijk dat onze teams nauw samenwerken en vinden cross-selling dan ook een evidentie.  

Wat doe je in deze functie?  

Je komt in aanraking met een zeer diverse klantenportefeuille van zowel middelgrote KMO’s als internationale ondernemingen die jij adviseert samen met het tax team. 

Je bent verantwoordelijk voor:  

Oprichtingen:  

De klanten hebben een meeting ter kennismaking en de verwachtingen worden samengelegd. Je begeleidt hen als spoc in het hele proces voor het opzetten van een onderneming. De contacten die nodig zijn met externe partijen, bijvoorbeeld met de notaris, verlopen via jou. Wanneer alles rond is werp je je oog op de finale akte en doe je de nodige registraties (KBO, UBO,…). 

 Fiscale adviesverlening:  

Je werkt samen met je collega’s aan de Btw-aangiften. Ook zal je de BTW registratie van internationale klanten opnemen. Hiernaast werk je zeer diverse vragen van klanten uit en verzorg je verzoekschriften. Je ondersteunt de fiscale afdeling op vlak van BTW, vennootschapsbelasting etc … en dit in zowel een nationale als internationale context.  

Statutenwijzigingen: 

Je staat in voor het nakijken van de checklist en de klantenmeetings. Deze info gaat via jou naar de notaris en je koppelt terug naar de klant. Bij akkoord van alle partijen, zorg je voor de afhandeling van de statutenwijzigingen.  

Publicaties:  

Je maakt verslagen op, zorgt voor de documentatie en dient de publicaties in.  

Wat heb je nodig om bij ons te werken?  

  • Je behaalde een diploma in economische richting OF hebt ervaring opgebouwd.   
  • Je brengt (een eerste) ervaring in een soortgelijke functie met je mee.   
  • Je hebt een goede kennis van Office-toepassingen.  
  • Je hebt een goed gevoel voor taal (Nederlands en Engels).  
  • Je werkt graag gestructureerd en hecht belang aan teamwerk.   

  

Waar zorgen wij voor?  

  • Wij geven je de kans om bij te leren en verzorgen verschillende interne opleidingen, als ook moedigen wij je aan extern opleidingen te volgen (bijvoorbeeld je ITAA-titel behalen).  
  • Je creativiteit, zin voor innovatie en ondernemend denken worden gestimuleerd.  
  • Een mooie verloning op het einde van maand met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en verzekeringen.  

 

 

Solliciteer dan via jobs@crowespark.be